Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Παλικάρι ο Δημήτρης Σταμάτης: ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ ΤΗΝ ΔΑΝΕΙΑΚΗ!


Παλικάρι αποδεικνύεται ο Δημήτρης Σταμάτης ρίχνοντας την “βόμβα”, ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει την Δανειακή σύμβαση, άσχετα εάν θα τεθεί θέμα κομματικής πειθαρχίας.

Ο Μαχητικός βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ήταν αυτός που είχε ζητήσει την παραίτηση του Πεταλωτή μετά την προφυλάκιση Εφραίμ, αλλά είχε υποκύψει στην ψήφο εμπιστοσύνης μετά τις μεγάλες πιέσεις.

Τώρα που η πατρίδα, οι επόμενες γεννεές αλλά και όσοι θυσιάστηκαν για να είναι ανεξάρτητη απαιτούν πολιτική ανδροπρέπεια, ο Δημήτρης Σταμάτης στέκεται στο ύψος των ευπατρίδων και όχι των οσφυοκαμπτών. ΕΥΓΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΑΤΗ.

Δεν θα ψηφίσω την δανειακή σύμβαση… Δεν έχω το δικαίωμα με την ψήφο μου να διευκολύνω στο να χυθεί αίμα ελλήνων αύριο γιατί εκεί οδηγούμαστε
Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου… Τυχόν νέα ασφυκτικά μέτρα θα έχουν άλλο είδους ξεσπάσματα και είμαι πάρα πολύ φοβισμός για το αύριο
Έχω υποχρέωση με την ψήφο μου να στηρίξω το μέλλον των παιδιών μας και να μην επιτρέψω να οδηγηθεί ο Ελληνικός Λαός στο πεζοδρόμιο
Θέλω να ελπίζω ότι τα κόμματα δεν θα βάλουν θέμα κομματικής πειθαρχίας… Θέλω να πιστεύω ότι θα επικρατήσουν πιο σώφρονες λογικές… Σε κάθε περίπτωση δεν αλλάζω την στάση μου
Κάθε μέρα τίθενται και νέα προβλήματα με στόχοι να ρίξουμε το επίπεδο ζωής του Έλληνα
Άκουσα δηλώσεις αξιωματούχων της ΕΕ που στοχεύουν στη μείωση των μισθών των Ελλήνων με τους μισθούς των Πορτογάλων ή των Βουλγάρων… Δηλαδή όλες οι συγκλίσεις είναι προς τα κάτω και όχι προς τα πάνω;
Διερωτώμαι ποια είναι η αξία της Ευρωζώνης, ποια είναι τα θετικά του ευρώ, ποια είναι η προσπάθεια αυτή που πρέπει να κάνουμε όταν κάθε μέρα η οποία προσπάθεια κάνουμε οδηγεί προς τα κάτω και όχι προς τα πάνω;
Η Μέρκελ που οδηγείται σε εκλογές σε λίγο και θέλει να αυξήσει τη δική της δημοτικότητα και να διεκδικήσει τις εκλογές… Είναι ανθρώπινη πολιτική πραγματικότητα αλλά όμως μπορούμε ένα θυσιάσουμε ένα λαό για να πετύχουμε αυτόν τον στόχο;
Ο Βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Πειραιά, Κανάλι 1, στους 90,4, και στην εκπομπή «Δυο ρεπόρτερ, ένα θέμα» με τους Νίκο Μπαρδούνια και Πέτρο Κασσιμάτη, έριξε την βόμβα δίνοντας το έναυσμα σε όλο το κοινοβούλιο που δεν έχει “δεσμεύεσεις” και σκελετούς στην ντουλάπα, να ακολουθήσει.
Δημ: Μας δημιούργησε έκπληξη αυτό που είπε ο Αντώνης Σαμαράς χθες ότι για πρώτη φορά γίνεται διαπραγμάτευση.
Η γνώμη και η άποψη μου, γιατί δεν έχω άλλη ενημέρωση προσωπική, είναι ότι πρώτη φορά συζητούνται τα θέματα και αναλυτικά και κομμάτι- κομμάτι έτσι ώστε να καταλήξουμε και να καταλήξουν βεβαίως οι πολιτικοί αρχηγοί με τον πρωθυπουργό σε μια συμφωνία. Είναι γεγονός, επίσης, έχει ειπωθεί άλλωστε ότι με το πρώτο μνημόνιο δυστυχώς δεν υπήρχε καμία διαπραγμάτευση και καμία αντίσταση εκ μέρους της τότε ελληνικής κυβέρνησης και του κ. Παπανδρέου. Σήμερα τα πράγματα εξελίσσονται πολύ πιο δραματικά αλλά νομίζω με μεγαλύτερη υπευθυνότητα και μεγαλύτερη προσπάθεια να αποφύγουμε, έτσι κι αλλιώς, την όποια καταστροφή.
Δημ: Ο κ. Μπεγλίτης αργά χθες το βράδυ έκανε δυο καταγγελίες: για τον κ. Σαμαρά λέγοντας ότι η ΝΔ αποδέχθηκε τη μείωση του κατώτερου μισθού και για τον κ. Παπαδήμο ο οποίος ζήτησε να του φέρουν στοιχεία για το τι σημαίνει χρεοκοπία στην Ελλάδα.
Είναι αναμφίβολα δραματικές οι ώρες που ζούμε και ο κάθε έλληνας πολίτης συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών είναι πάρα πολύ προσεκτικός στο να εκφράζει την άποψη του. Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι γίνεται και ένα παιχνίδι εντυπώσεων και σε κάποιο σημείο και αυτό είναι θεμιτό. Διότι δεν μας ενδιαφέρει τώρα ο τύπος, μας ενδιαφέρει η ουσία. Γνωρίζω ότι η χθεσινή διαπραγμάτευση διήρκησε πάρα πολλές ώρες οπότε ήταν μια διαπραγμάτευση πραγματικά λεπτομερειακή αυτό που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η ουσία, είναι που θα καταλήξουν οι αρχηγοί. Κάποιες ανακοινώσεις εκατέρωθεν δεν είναι τόσο πολύ σημαντικό, ενδεχομένως είναι μέσα στο παιχνίδι το πολιτικό. Εγώ οφείλω και πιστεύω ότι πρέπει να ακολουθώ και να δέχομαι τις ανακοινώσεις του κ. Σαμαρά ο οποίος κάνει έναν αγώνα εδώ και χρόνια και μένω σε αυτό. Μένω αυτήν την ώρα σε αυτό έχοντας την ανάγκη και την υπομονή μέχρι το απόγευμα να παρακολουθήσω τις εξελίξεις και να δω την τελική τους μορφή.
Δημ: Πάντως ενώ όλοι λέμε ότι υπάρχει ανάγκη για ομοψυχία ξαφνικά βλέπουμε τους εκπροσώπους Τύπου να βγαίνουν και να κατηγορούν. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Για να δυναμιτιστεί το πολιτικό κλίμα;
Το ακριβώς αντίθετο. Μου μυρίζει κάτι σαν υπονόμευση όλη αυτή η κινητικότητα αυτή από πλευράς κ. Μπεγλίτη και του ΠΑΣΟΚ. Ειλικρινά δεν ξέρω και ειλικρινά είμαι πάρα πολύ εντυπωσιασμένος. Πάντως εξακολουθώ να επιμένω στην ουσία του πράγματος και να σας πω ότι περιμένουμε όλοι τις τελικές ανακοινώσεις και από κει και πέρα τα κόμματα και Βουλή θα κληθούν να πάρουν τις οριστικές αποφάσεις. Εκεί είναι η ουσία του θέματος και η λειτουργία των βουλευτών μέσα στα πλαίσια του σημερινού πολιτικού συστήματος.
Δημ: Υπάρχουν δυο αγκάθια: η απαίτηση της Τρόικα να μην ισχύσει η εξάμηνη παράταση της Συλλογικής Σύμβασης όταν αυτή λήγει και η ανακεφαλαίωση των τραπεζών όπου υπάρχει διαφορετική προσέγγιση για το αν θα είναι προνομιούχες ή κοινές οι μετοχές.
Αυτά είναι τα επιμέρους θέματα που δεν τα γνωρίζω πολύ καλά. Δεν ξέρω σε τι εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις. Αλλά πρέπει να σας πω ότι όλα αυτά είναι εντυπωσιακά με την έννοια ότι κάθε μέρα τίθενται και προβλήματα και νέα θέματα και κυρίως στοχεύεται να ρίξουμε το επίπεδο ζωής του Έλληνα. Να ρίξουμε την καθημερινότητα του έλληνα πολίτη. Δεν ξέρω ποιος είναι τελικά ο στόχος. Ο στόχος είναι να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας απλώς ή είναι διπλός ο στόχος και ο δεύτερος είναι να πέσει το επίπεδο ζωής την Ελλάδα γενικότερα. Άκουσα προχθές δηλώσεις αξιωματούχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των δανειστών εν ολίγοις, οι οποίοι στοχεύουν ακριβώς στο να συγκλίνουν τους μισθούς των ελλήνων με τους μισθούς των Πορτογάλων ή των Βουλγάρων. Και αυτό με εντυπωσίασε, δηλαδή όλες οι συγκλίσεις είναι προς τα κάτω και όχι προς τα πάνω; Αντί να έχει την φιλοδοξία αυτή όλη η προσπάθεια που λέγεται ευρωζώνη, που λέγεται ζώνη του ευρώ, να οδηγείται προς ένα καλύτερο επίπεδο ζωής, προς μια ευημερία, δείχνει το εντελώς αντίθετο να θέλει να ρίξει το επίπεδο ζωής των κρατών σε ένα απόλυτα χαμηλό σημείο. Και έρχομαι ως απλός άνθρωπος να διερωτηθώ ποια είναι η αξία της Ευρωζώνης, ποια είναι τα θετικά του ευρώ, ποια είναι η προσπάθεια αυτή που πρέπει να κάνουμε όταν κάθε μέρα η οποία προσπάθεια κάνουμε, δεν σας λέω ότι κάνουμε όλες τις προσπάθειες, οδηγεί προς τα κάτω και όχι προς τα πάνω; Είναι ένας προβληματισμός πάρα πολύ έντονος και θα θυμάστε ότι πριν μερικά χρόνια λέγαμε ότι ο μισθός του Έλληνα είναι τόσος ο μισθός του Γερμανού η του Γάλλου και ότι πρέπει να τους πλησιάσουμε.
Δημ: Μήπως ισχύσει το σενάριο ότι οι Γερμανοί θέλουν μια πολύ φθηνή Νότια Ευρώπη;
Πολύ φοβάμαι και το λέω μετά λόγου γνώσεως ότι εκεί πάμε. Ξεχνάμε να λάβουμε έναν παράγοντα υπόψη μας όλο αυτό το διάστημά. Ξεχνάμε να λάβουμε υπόψη μας τον παράγοντα Μέρκελ που οδηγείται σε εκλογές  σε λίγο και καταλαβαίνεται ότι θέλει να αυξήσει τη δική της δημοτικότητα και να αυξήσει τι εκλογές. Αυτό ζούμε ανθρώπινη πολιτική πραγματικότητα που συμβαίνει σε όλους αλλά όμως μπορούμε ένα θυσιάσουμε ένα λαό για να πετύχουμε αυτόν τον στόχο; Εμένα κάποια πράγματα και κάποια ερωτήματα που τίθενται αυτόν τον καιρό μου φαίνονται τραγικά και έχω αναθεωρήσει κάποια πράγματα βλέποντας και ακούγοντας και απαντώντας σε όλα αυτά τα ερωτήματα.
Δημ: Δεν είναι μόνο τα προϊόντα γιατί και εσείς προέρχεστε από την περιφέρεια…
Όπου τα προϊόντα έχουν απαξιωθεί με τις επιδοτήσεις, όπου κάποτε περνάγαμε τα προϊόντα μας για να μπορούμε να εισάγουμε, τελικά να φτάσουμε στο σήμερα να εισάγουμε προϊόντα και τελικά…
Δημ: Αυτή η νέα δανειακή σύμβαση που θα υπογράφει θα έρθει κάποια στιγμή στη Βουλή. Θα την ψηφίσετε;
Δεν θα ήθελα να προτρέξω αυτήν την ώρα γιατί οι εξελίξεις τρέχουν. Θα ήθελα να τοποθετηθώ μέσα στα πλαίσια των οργάνων του κόμματος μου. Παρόλαυτα επειδή έχω ήδη έχω ήδη πάρει θέση και την έχω πάρει ανοιχτά και κάθετα θέλω να σας επαναλάβω ότι δε έχω καμία τέτοια διάθεση και δεν θα ψηφίσω την δανειακή σύμβαση.
Δημ: Δεν θα την ψηφίσετε ανεξάρτητα των αλλαγών που μπορεί να γίνουν προς το καλύτερο;
Να σας πω μια σκέψη που έχω την ανάγκη να διατυπώσω: δεν έχω το δικαίωμα πέραν όλων των άλλων με την ψήφο μου να διευκολύνω στο να χυθεί αίμα ελλήνων αύριο γιατί εκεί οδηγούμαστε. Είμαι πάρα πολύ απογοητευμένος και στεναχωρημένος, τις τελευταίες 15 μέρες ήμουν στο νομό μου και βλέπω τον κόσμο σε τι απόγνωση βρίσκεται και φοβάμαι αυτό το ξέσπασμα. Θέλω να σας πω και να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου ότι τυχόν νέα ασφυκτικά μέτρα δυστυχώς θα έχουν άλλο είδους ξεσπάσματα και είμαι πάρα πολύ φοβισμός για το αύριο. Θεωρώ ότι έχω υποχρέωση με την ψήφο μου να στηρίξω το μέλλον των παιδιών μας και έχω υποχρέωση να μην επιτρέψω να οδηγηθεί ο Ελληνικός Λαός στο πεζοδρόμιο και έχω υποχρέωση αυτά που πιστεύω ως ιδανικά να τα υπερασπιστώ μέχρι τέλους.
Δημ: Λένε όμως ότι αν δεν ψηφίσουμε τη δανειακή σύμβαση τον Μάρτιο θα χρεοκοπήσουμε ατάκτως.
Να σας πω κάτι; Εγώ θα το άκουγα αυτό με πολύ μεγάλη σοβαρότητα και υπευθυνότητα σαν έλληνας βουλευτής. Μα εδώ και δυο χρόνια τα ίδια δεν μας λένε κάθε φορά. Είναι τραγικό αυτό που έχει συμβεί, έχουν χάσει την όποια αξιοπιστία τους. Είμαστε υποχρεωμένοι να πιστεύομε τα δικά τους σενάρια και τις απειλές τους δυο χρόνια τώρα συνεχώς. Ήμουν 15 μέρες τώρα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας και πραγματικά έβλεπα έναν κόσμο που ήταν θυμωμένος, απογοητευμένος, σε μια φοβερή κατάθλιψη και όλο αυτό φοβάμαι ότι θα ξεσπάσει. Δεν έχω το δικαίωμα με την ψήφο μου να το αφήσω να ξεσπάσει.
Δημ: Εκλογές πότε βλέπετε;
Εκλογές. Δεν τις αποκλείω ακόμα και αύριο όπως δεν μπορώ πλέον να αποκλείσω και πιο μακροχρόνια σενάρια. Αρκούμαι στο να πιστεύω τον πρόεδρο μου, αρκούμαι να ακούω τις ανακοινώσεις της ΝΔ, αρκούμαι να δέχομαι και να υιοθετώ ότι αυτό είναι το χρονικό σημείο στο οποίο θα οδηγηθούμε στις εκλογές.
Δημ: Μα εδώ εξετάζεται το ενδεχόμενο ανασχηματισμού.
Το άκουσα και αυτό. Δεν το γνωρίζω, δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, δεν ξέρω αν είναι πληροφορίες δημοσιογραφικές, δεν μπορώ να τοποθετηθώ επ΄ αυτού αλλά πρέπει να παρατηρήσω ότι αν υπάρχει όντως ανασχηματισμός τότε δεν πάμε το Πάσχα σε εκλογές αλλά προφανώς θα πάμε πιο μακριά.
Δημ: Υπάρχει ένα μήνυμα που λέει ότι αν κ κ. Σταμάτης δεν ψηφίσει τη δανειακή σύμβαση δεν φοβάται ότι θα βρεθεί εκτός ΝΔ;
Θέλω να ελπίζω ότι μέχρι την τελευταία στιγμή τα κόμματα δεν θα βάλουν θέμα κομματικής πειθαρχίας. Θέλω να πιστεύω ότι θα επικρατήσουν πιο σώφρονες λογικές.
Δημ: Αν τεθεί θέμα κομματική πειθαρχίας θα αλλάξετε τη στάση σας;
Όχι. Όχι δεν την αλλάζω την στάση μου. Θα υποστώ τις όποιες συνέπειες.

1 σχόλιο: